Alimentele, băuturile alcoolice şi cele non-alcoolice însumează aproape 34% din cheltuielile de uz casnic. Dintre acestea, 26,6% merg către alimente, 2,5% către băuturi non-alcoolice, iar 2,2% sunt destinate băuturilor alcoolice. Restul de 2,8% reprezintă serviciile de catering.
Media europeană este la jumătate: 11,9 % pentru alimente, 1,2% pentru băuturi non-alcoolice şi 1,5% pentru băuturi alcoolice. Europenii dau mai mulţi bani pe catering: 6,9%.
La cheltuielile pentru alimente, România e fruntaşă, cu 26,6% din sumele alocate pentru uz casnic. Urmează Lituania, cu circa 23% şi Bulgaria cu 21%.
Suntem în top şi la achiziţia băuturilor răcoritoare. Cumpărăturile noastre reprezintă 2,5% din cheltuieli. Cu greu ne-au întrecut ungurii, cu 2,6%. La capitolul băuturi alcoolice, suntem departe de podium. Ne-au depăşit estonienii, care dau pentru alcool 5,8% din sumele alocate gospodăriei. Urmează ungurii şi lituanienii, cu câte 5%.