Pentru maşinile străine, taxa e mai mare - ajunge la 1.400 de euro în cazul unei maşini care costă acum 7.000 de euro. Astfel, cumpărătorul îi va cere vânzătorului să mai lase din preţ.
"Nu era nevoie de o schimbare a acestei taxe, cred că trebuia să ne gândim în primul şi primul rând cum putem contracara importul de maşini din Bulgaria", este de părere Cătălin Negulescu, dealer auto.
Guvernul nu a lua însă în calcul un blocaj. Estimează că va strânge la anul, din noua taxă, 330 de milioane de lei, din care va da înapoi 240 de milioane de lei celor care au plătit în ultimii ani o taxă mai mare decât cea noua.
"În limita a 30 de zile, toata lumea va primi banii înapoi, sigur, repet, în măsura în care vor depune acea cerere, pentru că e un drept pe care îl pot exercita", a declarat Gheorghe Popescu, preşedintele Fondului de Mediu.
Avocatul sibianului care a dat statul în judecată la Curtea Europeană de Justiţie şi a demonstrat că taxa este incorectă spune că nici cea nouă nu e bună.
"Principiul reparării prejudiciului adus particularului, prin încălcarea unei taxe neconforme cu dreptul comunitar, se asigură exclusiv prin restituirea sa integrală împreună cu dobânzile de la momentul perceperii şi până la momentul restituirii", a precizat Dragoş Tarsia.
Dacă va trece de Parlament, noua taxă auto se va aplica de la 1 ianuarie 2012.