Antena 3 CNN Economic Biz News Moment istoric în presa mondială. Ziarul Financial Times a fost vândut

Moment istoric în presa mondială. Ziarul Financial Times a fost vândut

2 minute de citit Publicat la 14:25 24 Iul 2015 Modificat la 14:25 24 Iul 2015
ft.jpeg
Foto: journalism.co.uk
Ziarul de business Financial Times a fost vândut de grupul britanic Pearson, care a deţinut această publicaţie prestigioasă timp de aproape 60 de ani, celei mai mari companii de media din Japonia, Nikkei, pentru 844 de milioane de lire sterline (1,19 miliarde de euro), conform ft.com.
 
Grupul Pearson, care a devenit liderul mondial în domeniul publicaţiilor educaţionale, s-a aflat în ultimul an în negocieri care vizau o potenţială vânzare a cotidianului Financial Times.
 
Compania privată de media Nikkei, care deţine cotidianul The Nikkei, publicaţia japoneză de business cel mai bine vândută, cu 3,12 milioane de abonaţi, a reuşit să iasă învingătoare în urma acestor negocieri, în defavoarea rivalului german Axel Springer, un grup de media care şi-a dorit la rândul său să îşi includă în portofoliu ziarul Financial Times.
 
Nikkei a câştigat această "bătălie" după ce a transmis Pearson o ofertă de ultimă oră, în cuantum de 844 de milioane de lire sterline, pentru a prelua Financial Times.
 
Această tranzacţie marchează sfârşitul unei ere, grupul britanic Pearson ieşind din acţionariatul Financial Times după ce a deţinut această publicaţie timp de 58 de ani, într-o perioadă de schimbări în industria media internaţională.
 
Competiţia pentru preluarea Financial Times s-a transformat într-un duel între Nikkei şi Axel Springer, două grupuri care doresc să îşi dezvolte prezenţa la nivel internaţional şi în special pe piaţa media de limbă engleză.
 
În acest sens, Axel Springer a fost în discuţii cu Pearson timp de aproape un an, în timp ce Nikkei şi-a arătat interesul pentru Financial Times abia în ultimele cinci săptămâni. Însă compania germană a ştiut că a fost învinsă de Nikkei cu doar 15 minute înainte să fie anunţată tranzacţia cu grupul japonez, potrivit unor surse apropiate discuţiilor, citate de Financial Times, pe site-ul publicaţiei.
 
Financial Times mai aminteşte o replică devenită celebră a fostului director executiv al Pearson, Marjorie Scardino, care a afirmat în timpul mandatului său că acest ziar va fi vândut doar "peste cadavrul său". 
 
Însă, sub conducerea succesorului acesteia, John Fallon, care a fost numit director executiv al Pearson în ianuarie 2013, compania s-a concentrat pe consolidarea statutului său de lider mondial în domeniul business-ului educaţional şi a vândut multe dintre activele sale media, precum grupul francez Les Echos.
 
Tranzacţia dintre Pearson şi Nikkei vizează versiunea tipărită a Financial Times, site-ul FT.com şi titluri precum The Banker şi Investors Chronicle, dar nu include sediul central al Financial Times Group din Londra şi nici participaţia deţinută de Financial Times Group (50%) în The Economist Group, editorul revistei The Economist.
 
Achiziţia Financial Times de către grupul Nikkei vine în contextul unor schimbări dramatice în industria internaţională de media. Ziarele se luptă cu declinul tirajelor şi al încasărilor din publicitate, în timp ce companiile digitale şi marile grupuri din zona online, precum Google, şi-au crescut interesul în zona business-ului de media şi a furnizării de ştiri.
 

×
x close