"Am vrut să fac o vizită mai generală, să văd condiţiile de lucru, clădirile, alte utilităţi decât gara. Lucrurile stau foarte rău în general, bineînţeles din lipsã de bani şi posibilităţi de a repara, dar şi din cauză că încasările, aşa cum ştie toată lumea, sunt foarte mici", a precizat pentru început ministrul PD-L.
Ministrul a atins în declaraţiile sale şi problema reprezentată de un fenomen foarte răspândit în România, călătoria cu "naşul". Deoarece consideră că legea este prea permisivă cu controlorii de tren care acceptă bani pentru a-i lăsa în pace pe cei care călătoresc fără bilet, noul membru al executivului va propune schimbarea legii, pentru a stopa fenomenul.
"Avem încă ceea ce se cheamă 'fenomenul naşilor', al naşilor de tren, pentru care probabil va trebui să luăm nişte măsuri mult mai dure. Să introducem ceva în legislaţie pentru a deveni mult mai puţin tentantă activitatea asta, ca să fie încasările cât de cât la nivelul la care ar putea să fie", a găsit Berceanu soluţia de a acoperi o parte a lipsei de fonduri.
Dar aplicarea acestei soluţii nu va fi suficientă, spune Berceanu, pentru a procura mijloacele materiale necesare societăţii. Acesta intenţionează, potrivit Mediafax, să facă o analiză a structurilor care intră în componenţa SNCFR, respectiv CFR Marfă, CFR Călători şi CFR Infrastructură, pentru a vedea unde se pot face economii.
"O să facem un program pentru că lucrurile nu se pot schimba cu bagheta magică de pe o zi pe alta. O să facem un program de care să ne şi ţinem. De exemplu, o să facem un program prin care eventual să-i dăm afară pe cei care nu reuşesc să facă programul de încasări", a avertizat membrul executivului.
Toate aceste măsuri sunt mai mult decât necesare, spune acesta conform sursei citate, deoarece în unele sectoare mai mult de 93% din venirurile realizate în urma încasării taxei de utilizare a infrastructurii (TUI), se dau pe plata salariilor angajaţilor SNCFR.
"Sunt foarte multe probleme materiale, dar şi extraordinar de mulţi angajaţi, şi, probabil, dacă totul se duce pe salarii, este mai greu să se mai repare câte o clădire, să mai fie o condiţie bună. Pot să spun că la CFR Infrastructurã din TUI-ul încasat vreo 93 la sută, şi am făcut o analiză foarte scurtă, se duce pe salarii. Atunci investiţii, reparaţii, mai greu", a declarat cu îngrijorare Radu Berceanu.
Afirmaţiile Ministrului Transporturilor sunt întărite de cifre, SNCFR angajând, în total, aproape 800 de persoane în ultimul an şi jumătate.
Antena3.ro