Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a anunţat, marţi, că ministerul de resort va returna garanţia de 10 milioane de euro depusă de Grupul Feroviar Român (GFR) pentru participarea la privatizarea CFR Marfă, iar contul escrow de 20 de milioane de euro a fost deja deblocat.
Astfel, GFR, companie deţinută de omul de afaceri Gruia Stoica, va primi înapoi banii, aşa cum au indicat consultanţii CFR Marfă.
"Garanţia va fi returnată, aşa cum au indicat şi consultanţii CFR Marfă, Muşat şi Asociaţii şi Deloitte. Contul escrow a fost deblocat, iar garanţia urmează să fie returnată mâine (miercuri - n.r.)", a declarat, marţi, ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, informează Agerpres.
Totodată, Mănescu a precizat că noul calendar al privatizării CFR Marfă va fi discutat cu FMI şi CE şi urmează să fie prezentat Guvernului la sfârşitul săptămânii.
Astfel, GFR, companie deţinută de omul de afaceri Gruia Stoica, va primi înapoi banii, aşa cum au indicat consultanţii CFR Marfă.
"Garanţia va fi returnată, aşa cum au indicat şi consultanţii CFR Marfă, Muşat şi Asociaţii şi Deloitte. Contul escrow a fost deblocat, iar garanţia urmează să fie returnată mâine (miercuri - n.r.)", a declarat, marţi, ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, informează Agerpres.
Totodată, Mănescu a precizat că noul calendar al privatizării CFR Marfă va fi discutat cu FMI şi CE şi urmează să fie prezentat Guvernului la sfârşitul săptămânii.
"CFR Marfă, după cum bine ştiţi, îşi continuă procedura de privatizare. Zilele acestea avem întâlniri cu partenerii de la FMI şi CE şi vom discuta calendarul (...) Săptămâna aceasta, începând de mâine, ne vom întâlni şi vom discuta punct cu punct acest calendar, astfel încât la sfârşitul săptămânii, în şedinţa de Guvern, să pot prezenta calendarul în principiu agreat", a declarat Mănescu.
Referitor la menţinerea lui Cristian Ghibu în conducerea comisiei de privatizare, ministrul Transporturilor a negat acest lucru.
Privatizarea CFR Marfă a eşuat, după ce clauzele suspensive de care era condiţionată finalizarea tranzacţiei nu au fost îndeplinite, iar cumpărătorul, Grup Feroviar Român, nu a plătit întreaga sumă licitată până la 14 octombrie, când era data-limită prevăzută în Hotărârea de Guvern.
Până pe 14 octombrie, GFR plătise MInisterului Transporturilor 30 de milioane de euro (o garanţie de 10 milioane de euro şi un avans de 20 milioane de euro) din cele 200 de milioane de euro la care s-a angajat. În luna iunie, GFR a fost declarat câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.
Gruia Stoica: Particip şi de 100 de ori la privatizarea CFR Marfă
Ponta: Privatizarea CFR Marfă, amânată pentru 2014
Până pe 14 octombrie, GFR plătise MInisterului Transporturilor 30 de milioane de euro (o garanţie de 10 milioane de euro şi un avans de 20 milioane de euro) din cele 200 de milioane de euro la care s-a angajat. În luna iunie, GFR a fost declarat câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.
Gruia Stoica: Particip şi de 100 de ori la privatizarea CFR Marfă
Ponta: Privatizarea CFR Marfă, amânată pentru 2014