Antena 3 CNN Economic Biz News Maşinile noi au ajuns un vis frumos pentru majoritatea românilor

Maşinile noi au ajuns un vis frumos pentru majoritatea românilor

1 minut de citit Publicat la 20:01 05 Feb 2009 Modificat la 20:01 05 Feb 2009
Maşinile noi au ajuns un vis frumos pentru majoritatea românilor
Proprietarii de showroom-uri investesc în cârpe de praf. Maşinile care nu apucau să stea nici câteva zile, nu se mai vând cu lunile. Românii ar vrea o maşină nouă, dar de unde bani? Cifrele de vanzari pe luna ianuarie sunt de inimă albastră.
În urmă cu un an dealerii nu ştiau ce să mai inventeze ca să mai scoată un ban. În prezent nu ştiu ce să taie ca să scoată nişte bani. Acum un an, erau bani gârlă şi nu aveau ei atâtea maşini câţi clienţi. În acest moment au maşini dar clienţii nu au bani. După câteva luni de criză şi de inventat reduceri n-au reuşit să salveze vânzările. Mulţi cred că nici dacă le dau pe gratis tot nu rezolvă problema.
"Luna ianuarie a început foarte prost, spre finalul lunii s-a observat o tendinţă de creştere a traficului de clienţi în showroom şi a finalizãrii unui act de vânzare", spune Valentin Iliescu, director de vânzări Dacia.
S-a inventat şi o glumã: în industria auto cresc doar scãderile. Iar cifrele, seci, transformã hazul în realitate. Nimeni nu a scãpat. Dacia, de exemplu, cea mai vândutã marcă, abia a vândut 1.500 de maşini. Faţă de ianuarie trecut au scăzut şi vânzările celorlaţi producători cu procente de 50, 60 sau 70 la sută.
"Preţurile din acest an sunt repoziţionate, ceea ce înseamnă că sunt preţuri mult mai bune decât anul trecut, la care se adaugă oferta de reducere", a declarat Florientina Stoica, PR la General Motors.
În cifre, mii de euro reducere, echipamente scumpe gratis şi chiar asigurări fără bani, dar degeaba! Criza a tăiat din scurt şi pofta romănilor de avea primii orice maşină nou apărută.
Dacă până acum nici nu apăreau bine pe piaţă spoturile publicitare, dar vedeam maşinile scumpe pe străzile din România, acum situaţia s-a schimbat radical. Vedem din ce în ce mai des maşini de lux în magazinele comerciale sau în showroom-uri.
În 2008, numărul înmatriculărilor noi de autoturisme a crescut cu 33% faţă de 2007. În timp ce înmatriculările de maşini second hand au crescut cu 150%.
Observator

×
Etichete: reduceri
x close