La ora 11, holurile dintr-un mall din Capitală erau goale, ca şi magazinele. Cu toate reducerile şi promoţiile, clienţii se ţin deoparte. În magazine câte o vânzătoare îşi face de lucru printre produse. Vremurile în care nu putea face faţă cumpărătorilor au cam trecut.
?La începutul săptămânii e aşa. Îţi faci mai bine cumpărăturile în linişte. Abia în weekend îşi fac apariţia clienţii. Atunci e full. Se închide magazinul la ora 10 dar noi plecăm la 11?, spune o vânzătoare.
Acelaşi mall, ora 17:00, a doua zi. Holurile sunt ceva mai animate, magazinele însă, tot goale. Câte o domnişoară mai intră din când în când, probează o bluză şi pleacă. Nu doar magazinele de haine şi încălţăminte duc dorul clienţilor. Până de curând rafturile hipermarket-urilor erau ticsite. Acum, în condiţiile în care se anunţă vremuri grele, produsele de pe rafturi s-au împuţinat.
Pentru a nu avea pierderi prea mari, patronii nu mai cumpără multă marfă. În loc de 30 de sticle de şampon de exemplu, cumpără zece. Pe alţii disperarea îi duce la marginea legii. Scot la promoţie produse aproape de expirare sau chiar expirate. Păţiţi, mulţi se uită mult mai atent înainte să cumpere.
Statisticile arată că vânzările la produsele nealimentare au scăzut în luna mai, faţă de aprilie cu 12 procente. Iar faţă de aceeaşi lună a anului trecut cu 14 la sută.
Observator