Comercianţii britanici se plâng de cea mai acută scădere a vânzărilor din ultimii 15 ani. Deşi inflaţia a scăzut în luna martie cu aproape două procente, magazinele de retail au înregistrat pierderi uriaşe datorate consumatorilor care sunt nevoiţi să facă economii.
Acestea sunt cele mai mici cifre înregistrate de când am început colectarea datelor de la mijlocul anilor 90. Ceea ce arată este că asupra familiilor şi comercianţilor se exercită o presiune foarte mare.
Comerţul britanic suferă din cauza costurilor mari de trai ale populaţiei, a taxelor crescute şi a moralului scăzut al consumatorilor. Din acest motiv, liderii afacerilor speră ca Banca Angliei să nu ridice dobânzile prea curând.
Cifrele de azi ale inflaţiei arată foarte clar prezenţa competiţiei dintre supermarketuri, dintre vânzatorii ce menţin preţurile scăzute pentru cumpărători, dar de asemenea arată că vremurile grele sunt de ambele părţi ale străzii. Şefii executivi imi spun că există probabilitatea ca situaţia să rămână la fel in următoarele 6 până la 9 luni.
Scăderea neprevăzută a inflaţiei din luna februarie, împreună cu declinul vânzarilor, vor fi luate in considerare de specialiştii Băncii Centrale de la Londra. Comitetul politicilor monetare va folosi toate datele disponibile pentru a se decide asupra ratei dobânzii ce va fi stabilită in luna mai.