"Acele 60 de zile din Hotărârea de Guvern erau prevăzute în scrisoarea-acord cu FMI. 60 de zile, dar nu mai târziu de 15 octombrie. A fost cerinţa FMI în scrisoare cu boardul", a completat ministrul, potrivit Agerpres.
La începutul acestei săptămâni, reprezentantul FMI pentru România şi Bulgaria, Guillermo Tolosa, a declarat că autorităţile române nu au avut niciun termen-limită pentru finalizarea privatizării CFR Marfă, astfel că şi-au îndeplinit obligaţiile asumate prin scrisoarea de intenţie.
"România şi-a îndeplinit obligaţiile din scrisoarea de intenţie, care au inclus iniţierea unui proces de privatizare a CFR Marfă. Există, de asemenea, un angajament ferm pentru transferul proprietăţii şi al controlului, dar nu a fost stabilit niciun deadline în acest sens, în condiţiile în care aceste lucruri depind de factori pe care Guvernul nu îi poate controla", a spus Tolosa.
Întrebat dacă Guvernul are vreo responsabilitate privind eşecul privatizării CFR Marfă, el a răspuns: "Este prea devreme pentru a trage astfel de concluzii. Trebuie făcute cu atenţie analize pentru a fi învăţate lecţiile pentru viitor".
El a adăugat că Guvernul ar trebui să continue activităţile privind privatizarea CFR Marfă.
Potrivit scrisorii de intenţie postate pe site-ul FMI şi datată 12 septembrie 2013, Guvernul s-a angajat să finalizeze privatizarea CFR Marfă până la mijlocul lunii octombrie.
"Dacă procesul de privatizare întâmpină obstacole insurmontabile, vom relua licitaţia pentru privatizarea pachetului majoritar al CFR Marfă, în conformitate cu cele mai bune practici internaţionale", se arată în scrisoarea de intenţie.
Privatizarea CFR Marfă a eşuat, după ce clauzele suspensive de care era condiţionată finalizarea tranzacţiei nu au fost îndeplinite, iar cumpărătorul, Grup Feroviar Român, nu a plătit întreaga sumă licitată până la 14 octombrie, când era data-limită prevăzută în Hotărârea de Guvern.
Până pe 14 octombrie, GFR plătise MInisterului Transporturilor 30 de milioane de euro (o garanţie de 10 milioane de euro şi un avans de 20 milioane de euro) din cele 200 de milioane de euro la care s-a angajat. În luna iunie, GFR a fost declarat câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.
Gruia Stoica: Particip şi de 100 de ori la privatizarea CFR Marfă
Ponta: Privatizarea CFR Marfă, amânată pentru 2014
Citeşte şi Ministerul Transporturilor va returna integral cei 30 de milioane de euro plătiţi de GFR pentru CFR Marfă
Privatizarea CFR Marfă a eşuat, după ce clauzele suspensive de care era condiţionată finalizarea tranzacţiei nu au fost îndeplinite, iar cumpărătorul, Grup Feroviar Român, nu a plătit întreaga sumă licitată până la 14 octombrie, când era data-limită prevăzută în Hotărârea de Guvern.
Până pe 14 octombrie, GFR plătise MInisterului Transporturilor 30 de milioane de euro (o garanţie de 10 milioane de euro şi un avans de 20 milioane de euro) din cele 200 de milioane de euro la care s-a angajat. În luna iunie, GFR a fost declarat câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.
Gruia Stoica: Particip şi de 100 de ori la privatizarea CFR Marfă
Ponta: Privatizarea CFR Marfă, amânată pentru 2014
Citeşte şi Ministerul Transporturilor va returna integral cei 30 de milioane de euro plătiţi de GFR pentru CFR Marfă