Reprezentanţii industriei auto cer de mai mult de şase săptămâni să se ia măsuri pentru stimularea cererii, dar acum spun că acest lucru nu va fi de ajuns pentru a menţine producţia . Directorii din industria auto au declarat că se tem de ce este mai rău, dacă nu vor primi ajutoare substanţiale înainte de Crăciun. "Vom fi obligaţi să facem concedieri şi există un perciol real care ameninţă producătorii auto, care au acces din ce în ce mai dificil la finanţare", a declarat unul dintre reprezentanţii industriei auto.
Reprezentanţii sindicatului GMB se tem că problemele economice vor duce la concedierea a 25% din oamenii care lucrează în producţia de automobile.
Bert Hill, reprezentant al GMB, a spus că "acestea sunt cele mai rele vremuri cu care ne-am confruntat, mai rele decât în anii '90, decât săptămâna de trei zile şi decât scumpirea petrolului din anii 1970. Fabricile şi furnizorii vor să faca deja disponibilizări voluntare de 20-30% şi nimeni nu pleacp, pentru că nu se poate găsi nimic altceva de lucru. Avem nevoie disperată de ajutor guvernamental".
Industria auto din Marea Britanie are o cifră de afaceri anuală de aproape 50 miliarde lire sterline . Producţia auto angajează direct 190.000 de oameni, dar întregul sector auto susţine indirect 850.000 de locuri de muncă .
În acest context, Mandelson, dar şi premierul Gordon Brown au avut înâlniri directe cu reprezentanţii Jaguar şi Land Rover şi ai proprietarului Tata, care au cerut în mod explicit un ajutor imediat. Pe de altă parte însă, ajutorul ar putea fi amânat până ce nu este lămurită situaţia ajutorului de stat din SUA.
De asemenea, săptămâna aceasta sunt aşteptate detaliile referitoare laplanul Băncii Europene pentru Investiţii pentru ajutorul industriei auto. Vor fi făcute disponibile împrumuturi la costuri mici pentru dezvoltarea investiţiilor în maşini cu un consum mai eficient. Cei mai mulţi producători deja şi-au depus aplicaţiile, dar primele tranşe nu sunt aşteptate mai devreme de aprilie.
Antena3.ro