Nu mai puţin de zece investiţii importante anunţate sau chiar începute de autorităţi au rămas pentru moment în stadiul de proiect. Problema este că pentru punerea în practică a acestora este nevoie de bani de la buget. În plus, cea mai mare parte chiar au beneficiat de sume importante din vistieria statului, însă au fost abandonate pe parcurs, ceea ce înseamnă că banii au fost cheltuiţi fără niciun rezultat.
Primul pe listă este proiectul pentru realizarea Autostrăzii ?Coridorul IV?. Proiectat pentru a acoperi cele mai circulate rute din ţară, nu a fost realizat decât în proporţie de 20 %, pe tronsonul Bucureşti-Constanţa, respectiv Bucureşti-Piteşti. Au mai ramas de construit 459 de kilometri între Piteşti-Sibiu-Deva-Arad-Nadlac, însă pe 90% din viitoarea autostradă nu s-au făcut nici măcar exproprierile de terenuri.
Exemplele nu se opresc aici.
Canalul Bucureşti-Dunăre, proiect început în 1986 şi abandonat în 1990. Pentru finalizarea lui ar fi nevoie de 400 de milioane de euro, însă şi avantajele ar fi pe măsură. Adică trafic comercial de până la 20 de milioane tone pe an. Lipsa unei strategii coerente de investiţii este vizibilă şi în cazul reţelei de transport feroviar sau în cazul sistemului de irigaţii.
În ambele cazuri lucrările de modernizare necesită investiţii de sute de miliarde de euro, iar găurile la buget cauzate de lipsa investiţiilor sunt de ordinul zecilor de miliarde de euro. Printre proiectele trecute cu vederea de autorităţi se numără şi revigorarea turismului, în special în Delta Dunării, finalizarea centralei de la Cernavodă sau programul ANL, mai scrie Romania Liberă.
Antena 3