Pista cu cea mai bună structură de rezistenţă din România este acum folosită pentru decolarea sau aterizarea private jet-urilor sau a avioanelor de capacitate mică, de 2 sau 8 locuri. Şi pentru spectacole aeriene. Miza unui aşa zis „city airport pentru curse business şi VIP” o reprezintă o potenţială afacere imobiliară de un miliard de euro.
În 12 august 2008, Aeroportul Băneasa a încheiat cu Blue Air Transport Aerian SA un contract de concesiune pe 25 de ani pentru operarea şi modernizarea activităţii, precum şi pentru construirea unui nou terminal plecări. Potrivit clauzelor, în cazul în care una dintre părţi denunţa unilateral contractul, se obliga să-i plătească celeilalte părţi 25 de milioane de euro despăgubiri. Un an mai târziu, în august 2009, Blue Air anunţa că începe lucrările. Construcţia nu a început nici până azi.
În schimb, în septembrie 2011, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) a semnat cu UTI un contract pentru reconstrucţia şi modernizarea corpului C al aeroportului şi transformarea lui într-un terminal pentru segmentul business. Lucrările s-au efectuat în doar cinci săptămâni. Avocaţii contractaţi de CNAB caută acum soluţii pentru a rezolva problema celor 25 de milioane de euro datoraţi lui Nelu Iordache, proprietarul Blue Air.
Care sunt interesele care au muşamalizat închiderea aeroportului Băneasa, aflaţi de pe www.incomemagazine.ro