Cel mai bun exemplu pentru a susține această teorie este că ţara noastră a înregistrat, anul trecut, un deficit comercial în relaţia cu China, de 2,14 miliarde euro. Pe de altă parte, niciun stat nu are în acest moment excedent comercial cu China. Pentru îmbunătăţirea unei astfel de situaţii, România are la îndemână o unealtă numită „diplomaţie economică”.
Iar principalii actori ai acesteia îi regăsim în cadrul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, Ministerului Afacerilor Externe şi la Centrul Român pentru Promovarea Comerţului şi Investiţiilor Străine. Cum promovează aceştia intersele economice ale României reprezintă o poveste cu multe nuanţe şi realităţi rostite mai degrabă pe la colţuri.
Puse laolată, acestea creionează însă imaginea adevărată a modului în care înțelegem și reușim să comunicăm cu lumea, din punct de vedere economic. Tradiţional, rolul Ministerului Afacerilor Externe (MAE) în promovarea intereselor economice ale României este, în primul rând, politic.
Totuşi, prin dialog diplomatic cu partenerii externi se creează legături ce facilitează inclusiv cooperarea economică. În acelaşi timp, MAE joacă un rol esenţial în negocierea unor documente care să traseze liniile directoare ale relaţiilor bilaterale cu ţări din alte regiuni sau a unor acorduri de natură a influenţa direct cooperarea economică.
Totul despre această promovare economică a României, pe www.incomemagazine.ro