Antena 3 CNN Economic Biz News Income Magazine. Producătorii români nu au loc pe rafturile supermarketurilor

Income Magazine. Producătorii români nu au loc pe rafturile supermarketurilor

1 minut de citit Publicat la 20:16 02 Noi 2013 Modificat la 20:16 02 Noi 2013
Income Magazine. Producătorii români nu au loc pe rafturile supermarketurilor
Foto: Antena 3
Aproape 50 % dintre legumele şi fructele de sezon de pe rafturile supermarketurilor din România sunt din import. Nici în acest an producătorii români nu au prea mare succes în rafturile supermarketurilor. Iar în ceea ce priveste sustenabilitatea şi produsele locale, doar un sigur retailer din România reuşeşte să treacă de pragul de 50%.

Studiul realizat de World Wide Found România urmăreşte performanţa celor mai importanţi 12 retaileri în 6 categorii cheie: peşte, lapte dulce, legume şi fructe, hârtie de unică folosinţă, detergenţi şi politici de mediu.

Totusi, principalele concluzii care s-au desprins ne arată faptul că volumul de fructe şi legume provenite din România s-a dublat faţă de 2012. În acelasi timp, niciuna dintre cele 12 companii analizate nu comercializează fructe şi legume provenite din agricultura ecologică autohtonă. În privinţa laptelui dulce românesc, prezenţa pe rafturile celor 12 supermarketuri a scăzut cu 14% faţă de 2012.

De altfel, de anul viitor lanţurile mari de magazine ar putea fi obligate ca cel putin 30% din marfa vândută să fie românească. Solicitarea a fost făcută de patronate premierului Ponta şi ministrului Finanţelor.

World Wide Found Romania a analizat performanţa de mediu a primilor 12 retaileri din România. Raportul indică faptul că piaţa de retail din România a înregistrat o creştere medie de 4.5% a performanţei de mediu faţă de 2012. Însă la nivelul anumitor categorii de produse, progresul este greu de identificat.

Contactati, reprezentanţii asociatiei marilor retele comerciale din România, au refuzat să comenteze, menţionând că nu recunosc studiul.

×
x close