Trei miniştri au administrat bugetul de la Transporturi în ultimii 5 ani cu rezultate aproape zero în infrastructura din România.
În perioada 2005 - 2009, cu un buget de aproape 13 miliarde de euro au fost modernizaţi puţin peste 800 kilometri de drumuri naţionale şi au fost finalizaţi 100 de kilometri de centuri ocolitoare ale localităţilor.
La capitolul autostrăzi, situaţia este şi mai tristă. În 2005, când la conducerea ministerului se afla Gheorghe Dobre, nu s-a tăiat panglica pentru niciun kilometru de autostradă. Un an mai târziu, Radu Berceanu a inaugurat 17,5 km din Autostrada Soarelui.
Anul 2007 a fost anul cel mai productiv la Ministerul Transporturilor. Doi miniştri au reuşit să inaugureze 36,6 km pe A2 şi 13 km din centura Piteştiului.
După atâta muncă, trebuie şi puţină relaxare. Aşa că în 2008 nu am avut parte de nicio tăiere de panglică. Anul trecut, în schimb, am fost anunţaţi că putem merge pe autostrada Transilvania. Ce-i drept, doar pe un mic tronson de 42 de km între Turda şi Gilău.
De infrastructura feroviară nu prea s-au ocupat miniştrii transporturilor. Doar 38 km de cale ferată electrificaţi pe un tronson unde lucrările au început în 1988.
Statistic, 540 de km de cale ferată au fost modernizaţi, aici fiind incluse şi liniile secundare din gări. De fapt, doar 119 km modernizaţi s-au dat în funcţiune, pe magistrala Bucureşti - Constanţa. Pe cel mai lung tronson din această magistrală, Fundulea - Feteşti (104 km), se circulă în continuare cu 50 km/oră, deoarece lucrările de modernizare nu s-au încheiat, la patru ani de la începerea lor.
La un alt proiect, Câmpina - Predeal, lucrările sunt mult întârziate. În 2008 au fost modernizaţi primii patru kilometri, anul trecut alţi 14 kilometri. Anul acesta, şefii de la Transporturi speră să termine 78 de kilometri.
Antena 3