Dar, oricât de urâtă pare să fie situaţia, importatorii nu vor să să gândească încă la planuri de acoperire. Ce-i drept, România încă este una dintre cele mai ferite ţări din lume iar cuţitul nu a ajuns încă la osul importatorilor. Poate doar la osul câtorva dealeri mai mici din ţară, care şi-au şi oprit activitatea.
Vânzările auto din prima lună a anului s-au ridicat la 8.100 de maşini, faţă de 23.000, în ianuarie 2008. S-au vândut puţin peste 7.100 de autoturisme, mai puţin cu 64% comparativ ianuarie 2008. Dacia domină, în continuare, piaţa autohtonă cu o cotă de 23,1%, deşi a ajuns să vândă în România jumătate din cât vinde în Franţa. Astfel, în ianuarie s-au livrat 1.650 exemplare Dacia.
Scăderea cea mai mare, de 72%, a avut-o vânzarea de camioane sau dubiţe. Două mari firme producătoare n-au reuşit să vândă nici măcar un microbuz. Şi importatorii maşinilor de lux se plâng de vânzările slabe din ultima perioada. Unul dintre aceşti importatori a avut doar două vânzări în luna ianuarie a acestui an.
Importatorii consideră că programul Rabla, care va demara din nou la începutul lunii martie, va ajuta piaţa. Şi noua taxa de poluare auto, intrată în vigoare, este considerată benefică pentru vânzarea de maşini. Guvernul a hotărât reducerea cuantumului taxei cu o treime, faţă de valoarea stabilită la sfârşitul anului trecut.
Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile pune scăderea pieţei pe seama crizei financiare. Accesul dificil la credite şi reţinerea consumatorilor în a cheltui, au dus la prăbuşirea pieţei auto.
Antena 3