"Apcom România este noua identitate vizuală a I.R.I.S. Vom păstra statutul de distribuitor, dar vom avea o singura imagine. Cine călătoreşte în Ungaria sau Cehia, trebuie să ştie că e acelaşi brand peste tot", a declarat Zsolt Kadar, marketing manager al I.R.I.S. S.A./ Apcom, distribuitorul Apple în România.
Potrivit acestuia ?nevoia de rebranding a venit în momentul în care a crescut interesul pentru produsele Apple în România şi în alte ţări din Europa Centrală şi de Est?. De asemenea, Zsolt Kadar a ţinut să precizeze că toate acţiunile în această zonă se vor desfăşura exact după modelul Apple din Statele Unite.
În privinţa acoperirii regionale, România intră în zona 4 alături de Bulgaria şi Macedonia. Celalelate zone acoperite de Apcom sunt: 1. Ungaria, 2. Cehia şi Slovacia, 3. Croaţia şi fostele ţări iugoslave.
Ce va aduce nou acest rebranding? Service-ul va fi asigurat chiar dacă produsul este achiziţionat dintr-o altă ţară, atâta vreme cât se află în zona de acoperire Apcom. De asemenea, produsele vor fi disponibile mai rapid. ?Vor veni din ce în ce mai repede, în funcţie de produsul despre care vorbim. Spre exemplu, la nivel global există o cerere foarte mare pentru MacBook Pro cu ecran de 17 inci, existând un delay (întârziere, n.r.) de două săptămâni pentru acesta?, a spus Zsolt Kadar.
În Romania, Apple a crescut de la an la an, potrivit cifrelor menţionate de marketing manager-ul I.R.I.S. S.A./ Apcom. ?Ne aşteptăm la o creştere de 10 procente în fiecare an în România?, a menţionat Zsolt Kadar.
În acelaşi timp, Romania a fost ţara în care vânzările Apple au înregistrat cea mai mare creştere din regiune, anul trecut, potrivit lui Kadar.
Acesta a mai menţionat că rebrandingul nu înseamnă şi schimbarea personalului: ?Păstrăm personalul, facem doar rebranding. Ne vom concentra pe instruirea persoanelor care vând produsele direct la magazine, pentru a oferi informaţii cât mai complete clienţilor?, a declarat Zsolt Kadar.
Brandul I.R.I.S., devenit acum Apcom România, aparţine grupului MDS Holding care îşi desfăşoară activitatea de 35 de ani în 67 de ţări, prin aproape 100 de companii din zona EMEA, şi care a avut o cifră de afaceri de peste un miliard de dolari, numai anul trecut.
Colaborarea dintre Apple şi Apcom Group, membră a grupului MDS Holdings, a început în urmă cu 22 de ani, fiind consolidată în tot acest timp prin construirea unei reţele regionale de distribuţie puternică, modernă şi adaptată la realităţile locale.
Apcom Group a fost fondat în 1987 și relansat în primăvara anului 2009, având ca scop distribuția IT&C în regiune. Sediul companiei și centrul de distribuție se află în Budapesta, Ungaria. Apcom distribuie produse Apple și complementare produselor Apple în Albania, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Cehia, Ungaria, Macedonia, Muntenegru, România, Slovacia, Slovenia și Serbia.
I.R.I.S. S.A. este o companie privată fondată în 1994, moment în care a devenit unicul distribuitor autorizat din România al Apple, iar mai târziu, al altor branduri de renume precum Adobe şi Palm.
Apple este una dintre primele companii americane de IT&C. În 2008, brandul american a înregistrat un record de vânzări, în creştere cu 35% faţă de anul precedent, cu o cifră de afaceri de 32,5 miliarde de dolari.
În ciuda crizei, Apple a crescut şi în 2009, primul trimestru al anului curent fiind cel mai bun din istoria companiei, atât în SUA cât şi în Europa, potrivit lui Zsolt Kadar, marketing manager al I.R.I.S. S.A./ Apcom.
De asemenea, în ultimii ani, Apple şi-a îndreptat atenţia către continentul European, ajungând în prezent la o uniformizare a vânzărilor ? 55% în Statele Unite şi 45% în Europa.
În România, cele mai bine vândute produse sunt portabilele, adică laptop-urile MacBook. Anul trecut, în ţara noastră au fost vândute peste 4.000 de dispozitive iPod Touch iar anul acesta ?vom depăşi această cifră?, susţin reprezentanţii Apcom România.
Mai multe informaţii despre distribuitorul Apcom puteţi găsi pe site-ul oficial al companiei, www.apcom.ro.
Florin Tulbure, Antena3.ro