Estimările Wall Street au fost umflate de aşteptările extrem de optimiste privind comerţul online în perioada sărbătorilor de iarnă, însă reducerea sumelor încasate de companie pentru publicitatea prin căutări online a condus la venituri şi profit sub aşteptări, transmite Reuters.
Veniturile din trimestrul al patrulea au urcat cu 25%, la 10,5 miliarde de dolari, iar profitul net a avansat uşor, de la 2,5 miliarde de dolari la 2,7 miliarde de dolari.
Mai mulţi analişti au observat imediat scăderea de 8% a indicatorului "cost pe click", care reprezintă banii plătiţi companiei pentru publicitatea prin căutări online. Piaţa se aştepta la creşterea acestui indicator.
Google a căutat să pună accent pe creşterea afacerilor pe segmente mai noi, precum display advertising, publicitate pe platforme mobile sau reţele sociale.
Directorii companiei susţin că scăderea indicatorului cost pe click a fost cauzată în principal de impactul fluctuaţiilor valutare şi de schimbarea formatelor de advertising.
Unii analişti consideră însă că strategia companiei în privinţa publicităţii pe telefoane şi tablete a avut o influenţă negativă mai puternică asupra indicatorului cheie.
Google investeşte tot mai mult în servicii destinate telefoanelor şi gadget-urilor mobile şi în reţele de socializare.
Compania susţine că numărul utilizatorilor reţelei de socializare Google+ a urcat în trimestrul al patrulea cu 50 de milioane, la 90 de milioane, dintre care 60% folosesc cel puţin odată pe zi serviciul, iar 80% săptămânal.