Se spune despre români că sunt vânători de promoţii şi că aproape jumătate dintre ei le aleg în detrimentul brandurilor simple. Văzute ca salvatoare în această perioadă, în care vânzările din magazine sunt pe un trend descendent, ponderea promoţiilor a crescut cu până la 50%. Producătorii, în parteneriat cu retailerii, susţin reduceri de preţuri în detrimentul profitului şi doar pentru a se asigura că vând un anumit volum de marfă. Faţă de primele nouă luni ale anului 2011, în primele trei trimestre ale anului 2012, spaţiul alocat de către retaileri articolelor în promoţie a crescut cu 5% per total piaţă, atât în categoria produse alimentare, cât şi nealimentare, spune Florentina Vasile, Leaflet Monitor Director,
HiperCom.
Această evoluţie pozitivă, deşi într-un ritm mai puţin alert faţă de ultimii ani, are o influenţă asupra structurii raftului, care, în mod evident, beneficiază de o suprafaţă limitată. Unii producători, în perioadele aglomerate din acest punct de vedere, preferă să renunţe la unele articole din portofoliu, în funcţie de contextul economic, în beneficiul promoţiilor.
De cele mai multe ori, sunt organizate ca reacţie la ofertele concurenţilor, astfel încât există situaţii în care furnizorii prelungesc uneori perioada de desfăşurare a propriilor oferte speciale pe termen îndelungat, chiar dacă ştiu că acest lucru înseamnă o devalorizare a brandului.
Citeşte articolul integral pe IncomeMagazine.ro