Ministrul de Externe, Teodor Baconschi, a cerut părţii franceze o dată certă pentru admiterea României în spaţiul Schengen, dar răspunsul a întârziat să apară, scrie Jurnalul Naţional. În această situaţie, autorităţile din România au început să "vâneze" marile companii franceze.
Cel mai recent caz este cel al firmei Colas. Aceasta a fost obligată să înceteze lucrările la tronsonul Cernavodă - Megidia după decizia ministrului Anca Boagiu de a propune rezilierea contractului "pe cale amiabilă". A intrat, astfel, în impas o mare lucrare de infrastructură, spun ziariştii de la Jurnalul Naţional.
Conducerea grupului francez Bouygues, din care face parte şi firma Colas, a decis retragerea din ţară a tuturor şantierelor - Bucureşti, Craiova, Iaşi şi Constanţa, concluzionând că România e o zonă de risc financiar, scrie Jurnalul Naţional. Astfel, peste 4.000 de angajaţi români care lucrează pentru compania franceză vor rămâne pe drumuri.
În 2010, şi consorţiul greco-francez Vinci - Aktor s-a retras din parteneriatul - public ce viza construcţia tronsonului Comarnic - Braşov.
Un alt caz care se poate transforma într-un nou scandal franco-român este legat de licitaţia pentru elicoptere necesare SMURD-ului, scrie Jurnalul Naţional. În aceste condiţii, parteneriatul strategic dintre România şi Franţa rămâne fără consistenţă.