Antena 3 CNN Economic Biz News Fenomenul economic, prezent şi în România, care apare înainte ca preţurile să sară în aer

Fenomenul economic, prezent şi în România, care apare înainte ca preţurile să sară în aer

O.P.
<1 minut de citit Publicat la 07:58 05 Sep 2014 Modificat la 07:58 05 Sep 2014
101530308-main.600x400.jpg
Un economist american analizează un fenomen economic despre care nu s-a vorbit foarte mult în ultimii ani, respectiv ”shrinkflaţia”, care se manifestă prin reducerea cantităţii unui produs prin păstrarea în acelaşi timp a preţului, scrie Bloomberg.

Pippa Malmgren, un fost consilier al fostului preşedinte American George W. Bush, încearcă să tragă un semnal de alarmă asupra fenomenului prin care companiile îi  taxează cel puţin la fel pe consumatori pentru o cantitate mai mica.

Termenul folosit de ea, ”Shrinkflation” ( un cuvânt inventat în limba engleză prin combinarea termenilor ”shrink” – micşorarea, şi ”inflation” – inflaţia – (n.red) a fost depistat pentru prima data în anii 70. “Shrinkflaţia” aplicată  bunurilor este exact ce s-a întâmplat în anii ’70, chiar înainte de a se instala inflaţia” , scrie Malmgren.

Un exemplu poate fi ciocolata Dairy Milk, podusă de Mondelez International. În 2011, compania a eliminat două patrăţele din tableta de ciocolată, menţinând astfel preţul neschimbat.

 

×
TOP articole
x close