Antena 3 CNN Economic Biz News "Este o baie de sânge în ceea ce priveşte reducerile de preţ". Semnul că Germania şi-a pierdut statutul de oază de stabilitate în Europa

"Este o baie de sânge în ceea ce priveşte reducerile de preţ". Semnul că Germania şi-a pierdut statutul de oază de stabilitate în Europa

1 minut de citit Publicat la 12:59 16 Aug 2012 Modificat la 12:59 16 Aug 2012
"Este o baie de sânge în ceea ce priveşte reducerile de preţ". Semnul că Germania şi-a pierdut statutul de oază de stabilitate în Europa
Foto: claytonshumway.blogspot.com
Dealerii auto din Germania se obişnuiseră să vândă cu uşurinţă automobile premium la preţurile de listă sau pentru sume apropiate. Acum aceştia se plâng că tot mai mulţi clienţi vin hotărâţi să negocieze şi adună contraoferte de la mai multe mărci sau de la magazine concurente, arată Bloomberg într-un articol publicat online.
   
"În fiecare zi, clienţii vin la noi în showroom cu oferte de la alte companii sau de la alţi dealeri BMW. A devenit parte din rutina zilnică. Profiturile merg în jos, iar reducerile de preţ erodează marjele", a declarat pentru Bloomberg Werner Enternmann, care operează un dealership BMW în sud-vestul Germaniei.
   
Schimbarea comportamentului clienţilor aflaţi în căutarea unui automobil reprezintă una dintre puţinele intruziuni materiale ale crizei datoriilor de stat din zona euro în viaţa de zi cu zi a germanilor.
   
Germania, cea mai mare economie europeană şi cea mai mare piaţă auto de pe continent, a fost în ultimii ani o oază de stabilitate şi creştere în Europa.  Cu toate acestea, piaţa auto germană nu stă atât de bine pe cât pare. Criza sufocă cererea pentru automobile în majoritatea statelor europene, iar companiile încearcă să-şi crească afacerile în Germania indiferent de intenţiile clienţilor.
   
În iunie, 87.454 dintre autovehiculele înmatriculate, reprezentând 29% din piaţă, aparţineau dealerilor sau producătorilor auto, şi nu clienţilor. Aşa-numitele "pre-înmatriculări" au totalizat aproape 500.000 de automobile în prima jumătate a anului, cu 11% mai mult decât în primul semestru din 2011.
       
"Este o baie de sânge în ceea ce priveşte reducerile de preţ. Lucrăm într-o industrie care are nevoie de volum, fierul trebuie să fie în mişcare, aşa că producătorii vând la discount", a declarat pentru Bloomberg Andy Palmer, vicepreşedinte executiv la Nissan Motor.
   
BMW, cel mai mare producător de autoturisme premium, ţinteşte în principal potenţiali clienţi bogaţi, neatinşi de recesiune, şi speră la vânzări record în acest an după lansarea, în februarie, a unei noi variante Seria 3. Cu toate acestea, germanilor nu le este greu să găsească automobile BMW la preţuri atractive.Dealerii spun că unii clienţi vin la negociere cu astfel de oferte din alte ţări culese de pe site-uri.
   
BMW nu este singurul producător aflat în această situaţie. Tot pe mobile.de, un dealer de la Roma oferă un Mercedes-Benz C200 CDI cu transmisie automată, tapiţerie din piele şi jante din aliaj la 33.499 euro, cu 22% sun preţul de listă din Germania.
   

×
x close