Antena 3 CNN Economic Biz News Drumul din România care ne scoate în LUME. Cum şi-au bătut autorităţile joc de frumuseţea UNICĂ a acestei şosele

Drumul din România care ne scoate în LUME. Cum şi-au bătut autorităţile joc de frumuseţea UNICĂ a acestei şosele

O.P.
1 minut de citit Publicat la 11:42 29 Sep 2014 Modificat la 11:42 29 Sep 2014
Transalpina-4.jpg
Este una din cele mai spectaculoase şosele din România, şi deşi este interzisă circulaţiei, din ce în ce mai mulţi şoferi se lasă fermecaţi de frumseţea peisajului pe care o arată în faţa lor.
“Am fost la un drum care s-a făcut peste munte în Gorj. Transalpina. Domne, eu am văzut multe la viața mea. Este impresionant, senzațional. Peisaj ca al nostrum nu există… Acum, e complet rupt, balustrade e căzută, pe porțiuni întregi jumătate din șosea s-a dus la vale. Se spune că doar 300 de milioane s-au băgat”, a spus Ion Țiriac, într-o emisiune TV.

Potrivit omului de afaceri, vina nu este a ministrului de azi, de ieri, ci a celui care a dat lucrarea și nu a verificat.

“Trebuiau să se ducă să-l verifice (pe constructor – n.r.) în fiecare zi, să vadă cea făcut. Acolo se pot face piste și hoteluri. Dacă Ibiza face 8-9 miliarde de euro din turism, România nu face nici 4 miliarde”, a mai spus omul de afaceri.

Şoseaua Transalpina (DN 67C), pentru asfaltarea şi modernizarea căreia statul român a plătit 432 de milioane de euro, este încă neterminată. Şoferii care se încumetă pe acest drum riscă amenzi de până la 680 de lei.

Compania Romstrade a asfaltat drumul, însă nu a efectuat o mulţime de lucrări de consolidare a versanţilor şi de montare de parapeţi. Din aceste motive, drumul este considerat periculos şi nu a fost deschis circulaţiei publice.

Şi pentru că Romstrade a intrat în insolvenţă, statul român trebuie să organizeze o licitaţie pentru desemnarea unui nou constructor

×
Etichete: transalpina
x close