Antena 3 CNN Economic Biz News Drept la replică primit de la Flanco România

Drept la replică primit de la Flanco România

3 minute de citit Publicat la 20:52 06 Noi 2008 Modificat la 20:52 06 Noi 2008
Drept la replică primit de la Flanco România
În urma unui articol publicat de site-ul Antena3.ro, cu privire la reclamaţiile şi amenzile primite de Flanco România, articol realizat în baza documentelor transmise de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) (click pentru PDF), compania Flanco România a trimis un drept la replică (click pentru PDF) pe care îl transmitem integral.
Către,
Redacţia de ştiri Antena 3
Prin prezenta adresă vă transmitem poziţia oficială a companiei FLANCO INTERNAŢIONAL privind articolul cu titlul "Reclamaţii împotriva Flanco România. Amenzi de 7500 de lei", postat pe site-ul www.antena3.ro, azi 6 noiembrie 2008, ora 12.15.
În baza informaţiilor pe care le deţinem privind cele trei situaţii prezentate în cadrul articolului, informaţii pe care le punem şi la dispoziţia dumneavoastră, considerăm că detalile prezentate sunt false şi nedocumentate, deformând realitatea şi aducând prejudicii de imagine companiei noastre.
Ne arătăm surprinşi, de asemenea, de faptul că nu a fost solicitat punctul nostru de vedere înainte de postarea acestui articol, în ciuda faptului că reprezentanţii companiei Flanco Internaţional au arătat întotdeauna deschidere maximă în comunicarea cu mass-media, din dorinţa unei informări corecte şi complete.
Pentru o mai bună înţelegere a poziţiei noastre, detaliem punctul nostru de vedere pentru fiecare din cele trei cazuri prezentate:
1.Întârzierea reparaţiei unei maşini de spălat achiziţionată în decembrie 2006
Considerăm că nu există o culpă reală a societăţii noastre în condiţiile în care reparaţiile produselor defecte se efectuează doar de către service-ul autorizat Arctic. Din dorinţa de a soluţiona rapid nemulţumirile clientului, am intermediat în acest caz comunicarea dintre acesta şi service. În ciuda disponibilităţii noastre şi a service-ului Arctic, clientul a demonstrat rea intenţie, refuzând repararea produsului şi chiar accesul echipei de service la domiciliul acestuia, solicitând insistent înlocuirea deşi acest lucru nu este prevăzut în condiţiile de garanţie. Termenul de reparaţie a fost unul lung, este adevărat, dar exclusiv din culpa clientului care a refuzat repetat repararea produsului (acest lucru putând fi dovedit şi de documente ataşate).
În acest context, considerăm că nu există culpă reală a societăţii Flanco, intenţia noastră fiind de a rezolva cât mai rapid solicitarea clientului, deşi acesta trebuia să comunice îmn principal unitatea de service.
2. Magazin Flanco din Bucureşti sancţionat de ANPC
Similar cazului de mai sus, nici în această situaţie nu considerăm că există o culpă reală a societăţii noastre. Conform certificatului de garanţie, reparaţiile produselor defecte se efectuează numai de către unităţile service specializate şi agreate de producătorul echipamentului (noi nu avem astfel de capabilităţi). În cazul de faţă societatea Cirma Electronics a comunicat către client termenul de reparaţie.
3. Reclamaţii import fabricaţie şi distribuţie cameră foto digitală Genius, falsificată.
Informaţia prezentată în cadrul articolului, conform căreia la punctul de lucru Flanco din Caransebeş s-au reclamat importul, fabricaţia şi distribuţia unei camere foto Genius, este complet neadevărată şi falsă. În susţinerea acestei afirmaţii vă transmitem ataşat procesul verbal de constatare a contravenţiei seria xxx nr.0149948, încheiat la data de 17.10.2008 de către reprezentanţii OPC Caraş-Severin, prooces verbal în care societatea noastră a fost sancţiontă cu amendă de 3.000 de lei pentru că, în opinia domnilor inspectori subscrisa a încălcat prevederile art 6 litera g) din L 363/ 2007, respectiv nu am respectat: "Drepturile consumatorului, inclusiv dreptul de a beneficia de reparare, de înlocuirea contravalorii ca urmare a rezoluţiunii contractului, astfel cum sunt prevăzute de legea nr. 449/ 2003, privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora, sau riscurile pe care consumatorul le poate întâmpina".
În concluzie, societatea noastră nu a fost niciodată sancţionată şi / sau acuzată de comercializarea vreunui produs falsificat.
În ceea ce priveşte temeinicia şi legalitatea amenzii de 3.000 de lei, precizăm că am depus o plângere la instanţa competentă să rezolve această situaţie. Precizăm că produsul camera foto Genius nu a fost reparat deoarece în urma verificărilor efectuate de către service-ul autorizat în data de 16.09.2008, a fost emis "Raportul de pierdere a garanţiei" pentru manipulare incorectă, blocându-se blocul optic datorită forţării mecanice a acestuia (am ataşat rapotul la prezenta).
Ţinând cont de toate elementele prezentate mai sus, considerăm că suntem îndreptăţiţi să vă solicităm retragerea articolului de pe site-ul www.antena3.ro şi/ sau dreptul la replică, conform prevederilor legale în vigoare.
În caz contrar, ne vedem nevoiţi să folosim toate pârghiile legale în vigoare pentru a apăra imaginea companiei noastre şi a informa corect publicul larg.
Vă asigurăm că prioritatea nostră principală este oferirea celor mai bune servicii către toţi clienţii companiei Flanco. Înţelegem nemulţumirile prezentate în articolul în cauză şi suntem încrezători că am acţionat în direcţia soluţionării cât mai rapidă a acestei situaţii.
Anexele le puteţi vedea în format PDF(click pentru PDF)

×
x close