Au trecut deja 42 de ani de când, în România, a fost inaugurat primul tronson de 109 kilometri de autostradă între Bucureşti şi Piteşti. După 1989 s-au mai adaugat alţi aproximativ 550 de kilometri, dar mai mult din petice, iar ritmul de construcţie în acest sfert de secol a fost incredibil de lent: 22 de kilometri pe an.
Rezultatul este mai mult decât ruşinos pentru că astăzi, România, raportat la suprafaţă şi populaţie, dispune de cea mai rahitică reţea de autostrăzi din Europa.
Dacă în 2013 au fost inauguraţi 115 km de autostradă, pentru 2014 CNADNR-ul a anunţat inaugurarea a doar 93 de noi kilometri. Totuşi, planurile anunţate de Compania Naţională până în 2020 par neverosimil de ambiţioase: 1.400 de noi kilometri de autostradă.
Prezent sâmbătă în cadrul emisiunii Q&A de la Antena 3, actualul ministru al Transporturilor, Dan Şova, a subliniat la rândul său faptul că banii de care dispune România în acest moment nu sunt suficienţi pentru a pune în practică toate planurile legate de infrastructura de transport.
Până acum am fost obişnuiţi doar cu proceduri birocratice stufoase, proiectanţi incapabili şi consultanţi neprofesionişti care au dus la inaugurari amânate, termene de predare încălcate şi autostrăzi la suprapreţ.