Antena 3 CNN Economic Biz News Daily Income. Pe şine, cu viteza melcului. Cine investeşte în calea ferată

Daily Income. Pe şine, cu viteza melcului. Cine investeşte în calea ferată

2 minute de citit Publicat la 10:16 17 Sep 2014 Modificat la 10:16 17 Sep 2014
vit.jpg
Viteza trenurilor care circulă în România a scăzut constant în ultimul deceniu. Ţara noastră se află pe ultimul loc într-un top european la capitoul viteză de deplasare, cu o medie puţin peste 40 de km pe oră.

Cauzele acestei ruşinoase plasări în coada clasamentului sunt corupţia, incompetenţa autorităţilor, risipa, lipsa modernizării şi, nu în ultimul rând furtul de componente ale căilor ferate.

Începând cu şinele, cablurile de alimentare, releele şi terminând cu elementele de semnalizare şi de siguranţă, hoţii au furat cam tot ce se putea. Aşa se facă că astăzi până şi o călătorie cu trenul InterRegio pe ruta Bucureşti-Iaşi durează aproximativ 7 ore.

Salvarea ne poate veni însă de la chinezi. În urma recentei vizite în China, premierul Victor Ponta a declarat că cele două guverne analizeaza realizarea unei linii feroviare de mare viteza pe ruta Bucuresti-Iasi-Chişinau.

Premierul Victor Ponta a declarat marţi că guvernele României şi Chinei analizează realizarea unei linii feroviare de mare viteză pe ruta Bucuresti-Iaşi-Chişinau. Ponta a spus că îşi doreşte ca în România să realizeze primul proiect pilot de acest fel din Europa Centrală şi de Est şi a precizat că proiectul este unul integrat, ţara noastră urmând să contracteze din China atât tehnologia pentru calea ferată, cât şi trenurile de mare viteză.

Preţul mediu pentru o linie de cea mai mare viteză, 350 km pe oră, este cam 20 de milioane de dolari pe kilometru, însă pentru România viteza de 200-250 km pe oră ar fi suficientă.

În prezent, doar 20 de ţări au trenuri de mare viteză, iar România ar intra astfel într-un club select, dar cu ajutorul specialiştilor chinezi. Rămâne însă de văzut cât va costa un bilet pentru o călătorie cu trenul de mare viteză, în condiţiile în care, în ţările în care circulă celebrele TGV, preţurile au început să scadă. De altfel, Franţa a implementat deja s trenurile de mare viteză "low cost".

România se confruntă cu o scădere dramatică a numărului de pasageri, de la aproape 500 de milioane de pasageri pe an în 1990 la aproximativ 50 de milioane în 2014.

"Costurile cu reparaţiile şi întreţinerile vor fi mai mici cu China decât cu Uniunea Europeană, este evident. Probabil că se vor putea face şi mai repede, având în vedere puterea de muncă a poporului chinez", a apreciat Dragoş Frumosu, preşedintele Federaţiei Naţionale a Sindicatelor din Industria Alimentară, invitat în emisiunea Daily Income.



 

×
x close