Mai mult, proiecte de autostradă anunţate în aprilie, ca fiind prioritare, au fost eliminate în noua strategie pe transporturi. Astfel, autostrăzile Lugoj - Craiova, Ploieşti - Buzău - Bacău sau Târgu Mureş - Iaşi, se vor transforma în drumuri expres, în timp ce autostrada Bucureşti - Alexandria - Craiova sau Braşov - Târgu Mureş vor fi doar drumuri Transregionale. Ministrul Transporturilor a explicat că banii publici ar trebui prioritizaţi.
Dacă în proiectul prezentat de fostul ministru Dan Şova în aprilie erau prevăzute 29 de proiecte de autostradă, care însumau mii de kilometri, în noul Master Plan sunt prevăzute doar 6 proiecte, cu un total de 478 de kilometri.
Astfel, România va avea, până în 2020, peste 2.200 de kilometri, în timp ce drumurile transregionale vor însuma 2.600 de kilometri. Ioan Rus spune însă că diferenţele dintre ceea ce Şova a prezentat în aprilie şi ceea ce este prevăzut acum în Master Plan nu sunt foarte mari. Ar fi fost doar corectate mici greşeli.
Masterplanul pe Transporturi a fost discutat deja cu oficialii Comisiei Europene şi va fi prezentat miercuri în parlament. Documentul va intra în vigoare din luna decembrie iar în baza lui, Uniunea Europeană va acorda finanţare româniei pentru proiectele de infrastructură. Însă doar culoarul 4 Pan european va primi finanţare europeană, restul proiectelor urmând să fie efectuate din bani publici.
„Între partea de est şi de vest a României, nu avem o trecere coerentă, fluidă”, a comentat omul de afaceri Ilan laufer, invitat în emisiunea Daily Income. Viteza medie pe şoselele noastre este cea mai scăzută din Europa la ora actuală, a mai spus Ilan Laufer.