Acum doi ani, când au deschis cel mai mare hotel din Europa, fraţii Negoiţă nu prea aveau emoţii că nu vor găsi clienţi pentru cele 1.500 de camere. Când stai însă doar cu 400 de camere ocupate nu ai cum să nu înţelegi că lumea s-a schimbat.
?Din cele aproape 1.500 de camere vom trece în conservare 300 de camere pur şi simplu din considerente economice. Vrem să optimizăm costurile?, a declarat Ionuţ Negoiţă, patronul unui hotel.
Toate marile hoteluri din Capitală au probleme. Numărul celor care se cazează a scăzut foarte mult. Călătoriile de afaceri din România sunt din ce în ce mai puţine din cauza crizei.
Nici măcar preţurile micşorate la maximum nu au ajutat piaţa. Tarifele au scăzut şi cu 40%, iar în week-end chiar mai mult.
?Avem pentru companii şi agenţii un pachet promoţional: plăteşti două nopţi, stai una cu discount de 10% la restaurant şi masaj?, spune Steliana Proneală, managerul unui hotel.
?Daca rezervi două nopţi pe a treia nu o plăteşti, o primeşti gratuit?, arată Dina Lizica, PR manager.
Internet gratuit, mic dejun inclus - nici nu le mai punem la socoteală. Dar nu e destul pentru a-şi atrage clienţi şi pentru a scoate bani. Hotelierii renunţă până şi la angajaţi pentru a face faţă cheltuielilor.
?S-a redus din personal in proportie de 10%, s-au scazut preţurile şi am început să lucrăm cu companii şi agenţii?, a precizat Steliana Proneală.
Hotelierii se uită acum cu încredere către concerte şi evenimente importante care vor avea loc în Bucureşti.
Observator