Şoferii din Timişoara au protestat marţi seară faţă de preţurile practicate de benzinării. Au urmat aceeaşi reţetă omologată şi în alte oraşe din ţară. Fie au plătit doar cu monede, fie au alimentat doar de un leu.
De această dată, angajaţii unora dintre benzinăriile vizate n-au mai stat cu mâinile în sân în timp ce şoferii le blocau pompele, ci au închis luminile.
ANPC-ul n-a luat deocamdată atitudine. Au făcut-o în schimb alte instituţii ale statului, fără succes însă.
"Noi numai asta putem sancţiona, existenţa unei înţelegeri formale în care ei au stabilit împreună, s-au întâlnit la un moment dat, au făcut schimb de mesaje şi au zis că de la data cutare facem toţi preţul o anumită sumă. În momentul de faţă nu avem indicii că s-a întâmplat aşa ceva. (...) Hoţul neprins e negustor cinstit", a explicat preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiritoiu.
Pe de altă parte, Fiscul a declanşat propriile cercetări. "Verificările au fost demarate la companiile producătoare şi distribuitoare de carburanţi. Scopul pe care îl avem într-o primă fază este cel de a vedea ce a generat această creştere a preţului, a preţului carburanţilor", susţine Dragoş Bogdan, vicepreşedinte ANAF.
Transportatorii spun că ştiu deja de ce au crescut preţurile la pompă. De vină sunt taxele şi accizele impuse de stat. Raportat la un salariu mediu pe economie, un român îşi permite între 250 şi 300 de litri de combustibil pe lună în timp ce un vest european, 1.650 de litri pe lună.