Prin cel mai mare aeroport din Bucureşti au trecut în ianuarie cu 14% mai puţini pasageri decât în ianuarie 2008. Este vorba de 50.000 de oameni. Cât un oraş de provincie. Schimbarea o simt nu numai companiile de transport aerian, ci şi comercianţii din aeroport.
În 2008 au trecut prin criza petrolului, iar acum le scad vânzarile pentru ca oamenii zboara mai puţin. E un moment greu pentru operatorii de transport aerian. O ţin numai în promoţii de bilete. În funcţie de destinaţie, reducerile variază între 15-25%. Unele companii reduc preţul şi mai mult.
?Am dat posibilitatea pasagerilor să călătorească şi cu 30-40% mai ieftin decât anul trecut.? declară Antonio Iervolino, director general Myair.
Daca nu ţine nici strategia cu biletele mai ieftine, cine îşi permite, înlocuieşte avioanele mari, cu unele mai mici, ca să transporte exact cât se vinde. Şi să fie economice, ca să îşi acopere costurile pentru o cursă. Strategia de rezervă, dacă situaţia se înrăutaţeşte e să rărească numărul de curse spre o destinaţie sau să iasă de pe o rută, ca să le consolideze pe cele cu priză la public.
Observator