Cea mai spectaculoasă creştere au înregistrat-o hipermarketurile de la aproape 15% în 2007 la 18% în 2008. Dintre retaileri s-a evidenţiat Real, deşi Kaufland ocupă, în continuare primul loc datorită inaugurării altor magazine.
Peste 50% din familiile din România au mers la hipermarketuri pentru a face cumpărăturile zilnice. Românii au cumpărat mai des şi cu 25% mai mult faţă de 2007.
În ceea ce priveşte Capitala, aici comerţul modern este responsabil pentru 71% din valoarea bunurilor de larg consum.
Hipermarketurile au o cotă de piaţă de 42%, în creştere de la 39% anul trecut. Mai mult de 90% dintre gospodăriile din Bucureşti au cumpărat măcar o dată din magazin în 2008.
Nici importanţa supermarketurilor pentru gospodăriile bucureştene nu a scăzut, având o cotă de piaţă de 21%.
Grupul GfK ocupă numărul 4 mondial în clasamentul companiilor de cercetare de piaţă. Activităţile sale au trei divizii: Custom Research, Retail and Technology şi Media. Mai mult de 10.000 de persoane lucrează pentru GfK, grup care are 115 subsidiare în 100 de ţări.
Antena3.ro