Însă chinezii vor să realizeze imposibilul: construcţia unui tren care să atingă ameţitoarea viteză de 2900 km/h. Cum ar putea fi posibil acest lucru?
Potrivit dr. Deng Zigang, manager de proiect, acest salt semnificativ în ceea ce priveşte viteza se datorează lipsei de rezistenţă a aerului din tunelul prin care va circula trenul.
“Dacă trenul atinge 400 de km/ora, mai mult de 83% din energia de tracţiune se pierde din cauza rezistenţei aerului”, spune profesorul Deng Zigang.
Astfel, în tunelul care face parte din proiect şi prin care va circula trenul, presiunea aerului este de 10 ori mai scăzută decât cea atmosferica la nivelul mării, reducand semnificativ cantitatea de energie necesara pentru a depasi rezistenţa aerului.
Deocamdată, trenul este testat doar în laboratoarele universitatii.
Deocamdată, trenul este testat doar în laboratoarele universitatii.
Ca să ne facem o idee despre rapiditatea cu care circulă acest tren, distanta dintre Paris si Moscova ar putea fi parcursă într-o oră.