China este interesata de aeroporturi, porturi si cai ferate. Rusii par determinati sa patrunda pe piata energetica, in timp ce Qatar a dat de inteles ca vrea sa investeasca in imobiliare.
„Lumea trebuie sa afla ca Grecia de astazi este alta tara si este de datoria noastra sa demonstram acest luru. Trebuie sa uimim, dar sa uimim in mod pozitiv. Privatizarea este semnalul ca statul elen respecta mediul de afaceri al tarii”, declara, recent, ministrul dezvoltarii, Kostis Hadzidakis.
In urma cu aproximativ o luna, un mesaj similar a venit din partea premierului Antonis Samaras, care a chemat China sa se implice in, ceea ce el a numit, istoria de succes a Atenei.
Este un moment prielnic pentru marele tigru asiatic de a-si indeplini dorinta de a transforma statul elen intr-o noua fereastra spre Europa, investind in proiecte de infrastructura, cu exceptia portului Pireu, deja baza operationala pentru navele chineze, dupa ce compania Cosco a platit, in 2005, suma de 500 milioane de dolari pentru inchirierea a jumatate din capacitatile acestuia.
Mai multe despre acest subiect, pe www.incomemagazine.ro