De la vest la est, China este un uriaş şantier legat de autostrăzi suspendate, cu multe ramificaţii. În marile oraşe, priveliştea este dominată de o armată de macarale care, peste noapte, construiesc cartiere întregi de locuinţe.
Sunt efectele planului lansat acum 2 ani de guvernul de la Beijing, care a investit 600 de miliarde de dolari în economie, pentru a nu resimţi criza.
Miliardele statului chinez modernizează infrastructura ţării pe "repede-înainte". Aşa a apărut această linie ferată de mare viteză, pe care trenurile zboară cu 350 de kilometri pe oră, între Shanghai şi Huagzou. Sectorul costrucţiilor în China a explodat şi asigură milioane de locuri de muncă.
După succesul în imobiliare, chinezii au ajuns să dea lecţii occidentalilor şi pe piaţa auto. La ei, vânzările de maşini au crescut cu 110 la sută în acest an.
În ciuda boom-ului, estimările oficiale arată că economia chineză îşi va mai reduce motoarele. Totuşi, anul viitor, creşterea va fi de 4 procente, mai mare decât a celorlalte ţări puternic industrializate.
Economia Chinei, mai puternică după criză