Centura Capitalei ne costă mai mult cu 32 de milionae de euro decât se estimase iniţial. Compania Naţională de Drumuri a încheiat o serie de acte adiţionale prin care a suplimentat sumele alocate constructorilor, chiar dacă în zona de sud, lucrările nici nu au început.
Centura Bucureştiului ar fi trebuit lărgită la două benzi pe sens până în acestă vară. Contractul a fost câştigat în anul 2008 de trei consorţii de constructori. Ca să fie sigur că o să primească lucrarea, consorţiul condus de Delta ACM de pildă, a ofertat în cadrul licitaţiei jumătate din suma care a fost estimată de proiectant. Şi a câştigat cu preţul cel mai mic. Acum, tot Delta ACM e prima care a cerut mai mulţi bani de la Compania de Drumuri.
33 de kilometri de centură valorau în urmă cu doi ani 68 de milioane de euro. Acum costul celor trei tronsoane a crescut pînă la 100 de milioane de euro. Pentru primul tronson cheltuiala statului a crescut de la 21 de milioane de euro la 33 de milioane, pentru al doilea costul a urcat de la 27 la 40 de milioane, iar pentru al treilea tronson statul plăteşte mai mult cu 10 milioane de euro. Şi nici aşa nu este sigur că vor finaliza lucrările.
Kilometrul de centură a ajuns la 3 milioane de euro. Adica mai mult decât a costat un kilometru făcut de la zero pe tronsonul Autostrazii Soarelui
În contract a fost prevăzut ca centura să fie finalizată în această vară. Cum ordinul de începere al lucrărilor nici nu a fost emis, autorităţile spun că centura va fi gata peste un an şi jumătate. Între timp, cîştigă doar drumarii. Cifrele lor de afaceri au crescut în ultimii ani de peste trei ori. Delta ACM nu a putut fi contactată pentru precizări
Observator