Şcolile de aviaţie îi aşteaptă cu braţele şi conturile deschise - un astfel de curs costă cel puţin 3.000 de euro. Pentru cei 250 de tineri care urmează anual cursuri de însoţitor de bord, preţul se transformă într-un element cu grad secundar de importanţă
Munca de însoţitor de bord nu se rezumă numai la un zâmbet larg şi la clasica întrebare „ceai sau cafea?”, ci are în spate zeci de ore de pregătire teoretică şi practică şi examene riguroase, care trebuie promovate cu note foarte mari. „Meseria de aviator, fie că este în faţă, la comandă, fie că este în spate, la cabină este una simplă.
Complicate sunt cazurile speciale, când apar lucruri ieşite din comun: o defecţiune tehnică, o problemă de securitate la bord, o problemă cu un pasager. Acestea sunt cazurile pentru care, în general, se pregătesc cursanţii”, spune Sorin Roşca, directorul de training al Şcolii Superioare de Aviaţie Civilă (SSAvC). De aceea, drumul de la omul obişnuit la însoţitorul de bord este unul riguros şi presărat cu multe examinări.
Citeşte articolul integral pe Income Magazine.