Directivele europeane privind carburanţii de tip Euro 5 vor fi implementate la noi în ţară începând de anul viitor, şi sunt menite să protejeze mediul prin reducerea nivelului de emisii de gaze cu efecte de seră.
Benzina şi motorina care nu îndeplinesc aceste norme nu vor mai avea ce căuta pe piaţa românească, începând de la 1 ianuarie 2009.
Întrucât directivele europene nu prevăd nicio perioadă de tranziţie, carburanţii de tip euro 4 vor dispărea, pur şi simplu, de pe piaţă. Urmarea este că românii vor fi nevoiţi să plătească, în medie, cu 13 bani mai mult pentru benzină. În cazul sortimentului diesel, preţul va creşte cu până 15 bani, în funcţie de producător.
Veşti proaste, dacă luăm în calcul faptul că, atunci când vine vorba de benzină, românii nu sunt dispuşi să cheltuie prea mulţi bani. Doar 10 % dintre carburanţii utilizaţi anul trecut la noi în ţară au fost de calitate superioară.
Şi asta în condiţiile în care piaţa autohtonă de benzină şi motorină are un rulaj anual deloc de neglijat. Adică 6 milioane de tone de carburanţi anual, au arătat, pentru Evenimentul Zilei, reprezentaţi din Ministerul Economiei.
Excluderea de pe piaţă a carburanţilor de tip euro 3 şi euro 4 nu este văzută cu ochi buni de reprezentanţii Asociaţiei Benzinarilor Particulari. Cu atât mai mult cu cât infrastrutura rutieră de la noi din ţară lasă de dorit, iar majoritatea românilor nu-şi permit să achiziţioneze maşini scumpe.
Antena 3