Primăria oraşului duce lipsă de lichidităţi, are un deficit bugetar de 100 de milioane de dolari şi are datorii de peste 14 miliarde de dolari.
Guvernatorul statului Michigan, Rick Snyder, va numi un administrator special pentru Detroit în următoarele zile pentru a evita intrarea în incapacitate de plată a oraşului, leagănul industriei americane a automobilelor, supranumit "Motor City".
La nivelul SUA, tot mai multe primării sau districte au depus cereri pentru punerea sub protecţia legii falimentului, din cauza problemelor financiare.
În aproximativ jumătate din statele americane legislaţia nu permite autorităţilor locale declararea falimentului, autorităţile statale fiind nevoite să autorizeze diverse alte măsuri.
Decizia referitoare la Detroit, oraş cu populaţie preponderent de culoare şi de orientare democrată, luată de guvernatorul statului Michigan, un alb republican, a suscitat critici intense.
Populaţia oraşului, cândva al patrulea ca mărime din SUA, a scăzut de la 1,8 milioane persoane în 1950 la 713.000 în prezent.
Tensiunile rasiale provocate de mişcarea drepturilor civice, care a culminat cu revolte devastatoare în 1967, au dus la un exod al albilor din clasa de mijloc şi al companiilor, privând oraşul de majoritatea veniturilor.
A urmat o degradare a serviciilor municipale şi apoi lovitura de graţie, criza industriei auto, care a dus la restructurările dureroase din ultimii ani.
Detroit a devenit între timp un oraş al zgârie-norilor în ruină, al uzinelor dezafectate şi al locuinţelor abandonate. Criminalitatea este endemică, iar banii atât de puţini încât pompierii sunt nevoiţi să îşi cumpere şi hârtia igienică de la serviciu.
Există totuşi şi semne de speranţă. Numeroşi artişti şi tineri au început să vină în oraş atraşi de chiriile mici şi pentru restaurarea unor clădiri.
Primarul oraşului Dave Bing este apreciat pe de altă parte pentru "curăţarea oraşului", în timp ce mulţi dintre predecesorii săi corupţi nu au reuşit.