La un preţ mediu de 6 mil. euro pe kilometrul de autostradă cu cât se construieşte în România, înseamnă că, dacă toţi banii ar merge în construirea de autostrăzi, în preajma lui 2020 România ar trebui să aibă 1.000 de kilometri de autostradă construiţi doar cu banii UE.
Din nefericire, banii UE se adresează întregului sector de transport şi privesc, prin urmare, şi autostrăzile, şi şoselele, şi căile ferate, şi căile navigabile. În planul de autostrăzi publicat la finele anului trecut, guvernul bugetează totuşi o sumă însemnată din cei 6,1 miliarde de euro, anume 4,8 miliarde de euro, ceea ce ar însemna 800 de kilometri de autostradă.
Acordul de Parteneriat adoptat ieri de Comisia Europeană consfinţeşte că România va finanţa toate cele 11 „obiective tematice“ pentru care se putea cere finanţare de la UE, deşi specialiştii au sugerat în trecut să fie alese doar câteva zone strategice cum ar fi infrastructura, tocmai pentru ca progresul să fie evident.