Declinul, înregistrat după urmărirea a 395 de ziare cu apariţie zilnică pe cinci zile ale săptămânii, s-a accelerat de la cele 3,6 procente înregistrate anul trecut.
Circulaţia pentru publicaţiile de duminică a 557 de ziare a căzut mai mult de cinci procente, la 42,1 milioane, în vreme ce anul trecut picase 4,6 procente.
De altfel, această tendinţă de scădere continuă de câţiva ani, ceea ce afectează serios veniturile din publicitate, clienţii orientându-şi fondurile spre alte forme de comunicare.
Pe de altă parte, siteurile de web ale ziarelor au adus peste 73 de milioane de vizitatori unici pe lună în primul trimestru al anului, potrivit Nielsen Online şi Newspaper Association of America. În pofida acestei cifre, ce reprezintă o creştere de 10,5% faţă de anul trecut, editorii nu au găsit o modalitate de a cere pentru reclamele online destul cât să îşi susţină afacerea şi ediţia tipărită.
Dintre primele 25 de ziare din SUA, doar Wall Street Journal al News Corp a înregistrat o creştere de 0,6 procente a circulaţiei, la 2,08 milioane.
În privinţa circulaţiei zilnice, USA Today rămâne cel mai vândut ziar din SUA, deşi a înregistrat o scădere de 7,46 procene, la 2,1 milioane exemplare.
New York Times îşi păstrează locul trei în zilele săptîmânii, cu 1,04 milioane exemplare. Deţine primul loc pentru ediţia de duminică, cu 1,45 milioane copii.
Unele publicaţii au înregistrat scăderi ale vânzării de peste 15 procente, printre care San Francisco Chronicle sau New York Post.
Antena3.ro