Potrivit unora dintre jucători, ritmul de creştere ar putea ajunge la 20-25%.
Din acest motiv, principalii producători vor lansa produse noi şi vor promova agresiv telefoanele inteligente.
?Românii îşi doresc în continuare telefoane mobile performante cu funcţii complexe, care le oferă acces la servicii de internet, calendar, e-mail, astfel încât aceştia îşi pot desfăşura activităţile zilnice de business şi în afara biroului?, a declarat pentru ?Financiarul? Adrian Oltei, manager terminals, Vodafone Romania.
Potrivit lui Ion Iosifescu, product Manager telecom division la Samsung Electronics România, oportunitatea de creştere se află pe terminale premium.
?De fapt smartphone-urile sunt singurele în cazul cărora ne aşteptăm ca vânzările să crească în 2009?, a precizat oficialul Samsung.
?Ele vor avea o pondere de aproximativ 10% din vânzări?, spune acesta.
În 2009, intră pe piaţa acestor tipuri de telefoane şi Mio Technologies, care lansează GPS Explora K70. Telefonul are ecran tactil mare, de 3,5 inchi, acces la 3G şi HSDPA.