În 2007, piaţa românească de PC-uri a înregistrat una din cele mai bune performanţe din ultimii ani, crescând cu 46,5% în volum şi 64,4% în valoare faţă de anul anterior. Au fost vândute 942.987 de PC-uri, înregistrându-se o valoare de 828,2 milioane de dolari.
Pe partea livrărilor, vânzătorii au reuşit sa ieftinească preţurile PC-urilor şi şi-au îmbunătăţit strategiile, venind cu soluţii inovative: liniile produselor disponibile pe piaţa locala au fost diversificate şi reînnoite, noi acorduri de vânzare au fost încheiate între vendori şi distribuitori, sau cu furnizorii de internet, se arată în studiu.
Vânzările de desktop-uri au crescut cu 26,2% în volum şi 48,8% în valoare în 2007. Cererea a venit din partea segmentului SOHO (small office, home office) şi sectorului afacerilor mico şi mijlocii.
Notebook-urile au reprezentat cel mai dinamic segment din piaţă, înregistrând o creştere fără precedent în 2007: 117,3% ca număr de unităţi comercializate si 94,8% în valoare faţă de anul anterior. Utilizatorii de acasă si-au cvadruplat aproape cererile lor de notebook-uri în 2007, în timp ce în jur de jumătate din notebook-uri s-a dus către sectorul de afaceri mici.
Serverele de tip x86 au raportat, de asemenea, un salt remarcabil in 2007- în 2007 vânzarile au crescut cu 27% în volum şi 38% în valoare.
Pana în 2012, IDC estimează pentru România o creştere anuală a numărului de PC-uri cu peste 25%, la aproape 2,9 milioane de unităţi. În timp ce creşterea anuală la desktop-uri şi servere de tip x86 va fi doar de o cifră, cererea pentru notebook-uri va avea o creştere anuală de aproximativ 45%.
Antena3.ro