Luna ianuarie s-a dovedit poate cea mai proastă din istoria Dacia, căci de 40 de ani la uzina de la Mioveni cumpărătorii au făcut întotdeauna coadă. În ianuarie 2007, magia Loganului pare să fi luat sfârşit, căci numai 4.500 de români l-au mai cumpărat faţă de 8.000 în decembrie.
Dar cei de la Dacia păreau să anticipeze această problemnă încă de la mijlocul lunii ianuarie, când reprezentanţii companiei au dat vina pe taxa de primă înmatriculare. Ei spuneau atunci că mulţi clienţi preferă să nu cumpere maşini până când nu se clarifică situaţia. Ei bine, în afara faptului că taxa de primă înmatriculare sprijinea de fapt creşterea vânzării de Dacii, statisticile APIA dovedesc acum încă un lucru: românii nu au fost influenţaţi deloc de taxa de primă înmatriculare.
Celelalte mărci au vândut mai mult decât în ianuarie anul trecut. E drept, nu cu mult mai mult. Creşterea este, în general, de câteva zeci, maximum câteva sute de unităţi. VolksWagen, de exemplu, a vândut cel mai bine - 1370 de unităţi. Cu peste 400 de autoturisme mai mult. Peugeot, Ford şi Opel au vândut fiecare cu aproximativ 100 de unităţi mai mult faţă de ianuarie anul trecut.
Renault însă a mers puţin înapoi. De la 1120 de unităţi vândute în ianurie 2006, la 1030 luna trecută. Cu aproape 100 de maşini mai puţin. Chiar şi aşa, Renault Clio a fost cea mai bine vândută maşină de import în România. Statistica nu este totuşi favorabilă Renault căci francezii n-au reuşit să vândă la un loc Clio şi Megane cât au reuşit cei de la Skoda să dea Fabia şi Octavia.
Antena 3