Comisia Europeană a recunoscut deschis că este în căutarea unor soluţii de optimizare şi simplificare a mediului şi infrastructurii de telecomunicaţii europene care, în prezent, are cel puţin 27 de instituţii de reglementare a domeniului telecom şi peste 100 de operatori. Este un mozaic mult prea complex, care face dificilă abordarea unor politici comune de investiţii în avantajul companiilor şi utilizatorilor finali.
În plus, restricţiile naţionale şi competiţia tot mai ascuţită din partea corporaţiilor globale (gen Google), ar putea pune marile companii de telecomunicaţii din Europa în
dificultate. Iniţiativa vine din partea giganţilor europeni Deutsche Telekom, Telecom Italia, France Telecom şi Telefonica, care astfel încearcă să facă faţă competiţiei globale.
Astăzi, piaţa telecom din Europa nu are nicio legătură cu caracterul integrat al Uniunii, reflectând mai degrabă imaginea unei Europe feudale: cu foarte multe companii, lipsă de uniformitate în materie de tarife şi zeci de organisme de reglementare. În alte pieţe importante, cum ar fi China sau SUA, sunt active doar câteva companii fapt care, în cele din urmă, oferă utilizatorului final o mai bună calitate a serviciilor, iar operatorilor forţă financiară.
Citeşte articolul integral pe IncomeMagazine.ro