Antena 3 CNN Economic Biz News Business Un alt fel de competiţie la JO de la Beijing. Mărcile sportive se luptă pentru supremaţie

Un alt fel de competiţie la JO de la Beijing. Mărcile sportive se luptă pentru supremaţie

1 minut de citit Publicat la 18:18 18 Aug 2008 Modificat la 18:18 18 Aug 2008
Un alt fel de competiţie la JO de la Beijing. Mărcile sportive se luptă pentru supremaţie
Jocurile Olimpice de la Beijing au devenit scena unei alte competiţii decât cea sportivă, una condusă mai degrabă de legile marketingului. Este vorba de lupta dintre mărcile de echipamente sportive pentru a obţine cea mai mare expunere, în timpul olimpiadei. Deşi Adidas este sponsorul oficial al competiţiei de la Beijing, firma nemţească investind peste 100 de milioane de dolari în bani şi produse, pentru a fi partenerul oficial al olimpiadei, firme precum Nike, Speedo sau Nautica beneficiază şi ele de publicitate, datorită contractelor individuale pe care le au cu sportivii.

Uniformele echipelor şi concurenţilor sunt sponsorizate de partenerul oficial al olimpiadei şi sunt purtate de toată lumea, însă sportivii pot alege să poarte şi alte accesorii, produse de alte firme, în funcţie de contractele pe care le au cu acestea.

Astfel, Misty May-Treanor una dintre concurentele americane la competiţia de volei pe plajă, poartă, pe lângă uniforma oficială, şi o banderolă Nautica, în conformitate cu contractul pe care îl are cu această firmă.

Întrucât de multe ori contractele sunt încheiate între aceste firme şi sportivi, înainte ca aceştia să fie numiţi în lotul olimpic, este până la urmă meritul căutătorilor de talente, care remarcă un sportiv, intuindu-i potenţialul şi încheie contracte care apoi vor duce la asocierea brandului cu performanţe olimpice.

Alte ori, brandurile mari preferă să-i lase pe sportivii cu care au contracte să poarte echipamente de la firme diferite, dacă acestea le-ar îmbunătăţi şansele la o victorie. Este cazul firmei Nike, care îi lasă pe înotătorii cu care are contracte să poarte echipamente produse de Speedo, datorită tehnologiei superioare folosite de acestea. Nike investşte astfel în succesul atleţilor care o reprezintă, preferând ca aceştia să câştige, pentru ca brandul să fie asociat cu succesul.

Se întamplă adesea ca un sportiv să fie singurul din echipa sa care foloseşte un echipament diferit, în baza contractului pe care îl are cu o anumită firmă. Este cazul lui Dwight Howard, unul dintre membrii echipei americane de baschet, care poartî pantofi sport marca Adidas, în ciuda faptului că întreaga echipă este sponsorizată de Nike.

Antena3.ro

×
x close