Dar Comisia, care supraveghează piaţa internă a UE, a acuzat autorităţile de la Berlin că nu ţin cont de un ordin al Curţii Europene de Justiţie de a renunţa la lege. Aşa numita ?lege Volkswagen?, în vigoare din 1960, oferă landului german Saxonia de Jos un vot de veto care de fapt fereşte muncitorii de concedieri temporare.
Christian Wulff, primul ministru al Saxoniei de Jos, a declarat că decizia Comisiei de a începe procedurile legale era ?aşteptată, dar regretabilă?, scrie International Herald Tribune, citând Reuters. Wulff a adăugat că Uniunea Europeană nu ?a fost pregătită sau dornică să înţeleagă argunemtele guvernului german?.
La mijloc este ambiţia producătorului auto rival, Porsche, care caută să preia controlul companiei Volkswagen. Porsche a strâns 31% din acţiunile Volkswagen în ultimii doi ani şi spune că legea este perimată. Porsche spune că doreşte ca Volkswagen să fie pasibilă unei preluări, ca orice altă companie din Germania.
Într-un comunicat, Comisia Europeană a anunţat că Germania are două luni să răspundă pozitiv cererii de revocare a legii sau va primi un avertisment final. Tribunalul superior al Europei a declarat în octombrie că legea germană restricţionează libera circulaţie a capitalului în Europa.
În ianuarie, guvernul german a înaintat un nou proiect de lege, iar Brigitte Zypries, ministrul de justiţie german, şi-a exprimat încrederea că noua lege se supune regulilor UE şi a cerut Comisiei să nu ia alte măsuri legale. Dar avocaţii şi oficialii Uniunii Europene au concluzionat că noua lege tot ar permite Saxoniei de Jos să blocheze o preluare a Volkswagen şi a ameninţat totodată compania producătoare de automobile cu amenzi mari în cazul în care sfidează ordinul Curţii Europene de Justiţie.
Cu mai mult de 80.000 de angajaţi în Saxonia de Jos, Volkswagen este unul dintre cei mai mari angajatori din Germania. Guvernul de la Berlin face eforturi pentru a proteja VW, în mare parte pentru că scăderea şomajului este una dintre marile realizări ale sale.
Antena3.ro