Antena 3 CNN Economic Biz News Business Top 10 consumatori de lux în România

Top 10 consumatori de lux în România

1 minut de citit Publicat la 13:08 20 Noi 2007 Modificat la 13:08 20 Noi 2007
Top 10 consumatori de lux în România
Clasamentul celor mai mari consumatori de lux din România a fost realizat de o firmă specializată în industria luxului şi preluat de cotidianul online Wall Street. Primul în top este omul de afaceri Gabriel Popoviciu. El este românul care cheltuieşte cel mai mult pe produse şi servicii de lux. Unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa imobiliară, Popoviciu este acţionarul principal al companiei care controlează hotelul Howard Johnson şi restaurantul casa Doina.

Pe locul 2 în clasamentul consumatorilor de lux se află controversatul om de afaceri Dinu Patriciu, unul dintre cei mai bogaţi oameni din România, cu o avere estimată la aproximativ 3, 4 miliarde de dolari. Cea mai mare parte din aceasta, respectiv 2, 7 miliarde de dolari provin din vânzarea pachetului de 75% din acţiunile grupului Rompetrol.

Patriciu este urmat îndeaproape de Ion Ţiriac, om de afaceri, primul român miliardar în euro, evaluare care a luat în calcul vânzarea a jumătate plus unu din acţiunile băncii sale către Bank Austria Creditanstalt.

Pe locul 4 în clasament se află Dan Voiculescu, om de afaceri, senator şi preşedinte fondator al Partidului Conservator. Dan Voiculescu a lucrat înainte de 1989 în domeniul comerţului exterior, iar după 1990 a înfiinţat Holdingul Grivco. Cea mai cunoscută companie a grupului de firme este Trustul Intact, ce include posturile de televiziune Antena 1, Antena 2, Antena 3, Euforia TV, ziarele Jurnalul Naţional şi Gazeta Sporturilor şi postul de radio Romantic FM.

Ultimele 5 locuri sunt ocupate de Carmen Adamescu, Bobby Păunescu, Prinţul Dimitrie Sturza, Mihaela Rădulescu şi Anastasia Soare.

În alcătuirea topului au fost luate în considerare, printre altele, afinitatea pentru produse şi servicii de lux, volumul de produse achiziţionate atât din ţară, cât şi din străinătate dar şi originalitatea produselor achiziţionate. Criteriul de selecţie final a fost însă bugetul anual estimativ dedicat produselor şi serviciilor de lux. Topul a fost realizat în perioada martie 2006-mai 2007.

Antena 3

×
x close