Piaţa autoturismelor noi nu va mai fi caracterizată de creşterile cu care ne-am obişnuit în anii precedenţi. Nici măcar pe aproape, susţin specialiştii din domeniu. Practic vânzările de autoturisme noi din România au scăzut cu 1,8% în primele şapte luni ale anului, faţă de perioada simililară a anului trecut. O scădere care nu este uşor de recuperat, spun oamenii din industria auto, mai ales dacă avem în vedere că luna august este prin tradiţie o lună slabă din punct de vedere al vânzărilor.
Noile valori ale taxei pe poluare, care, de la 1 iulie, sunt mai mari pentru autoturismele noi şi mai reduse pentru cele vechi sunt principala cauză a schimbărilor radicale produse pe piaţa auto anul acesta. Specialiştii sunt de părere că şi scăderea producţiei uzinei Daewoo este responsabilă pentru acest declin. Vânzările producătorului au scăzut cu aproximativ 40%.
După ce ani buni a fost pe locul doi, Daewoo a ajuns aproape afară din top 10. În plus, Reprezentanţii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România cred că piaţa scade şi din cauza anunţatelor restricţii la creditare, care deja sunt aplicate de unele instituţii financiare. Dacia rămâne în continuare cea mai bine vândută marcă de pe piaţa auto din România. În top urmează Renault, Skoda, Ford şi Volkswagen.
Antena3