.
Cea mai mare sumă, de 7,67 milioane de lei, a fost strânsă în august 2009, iar cea mai mică, de 2,53 milioane de lei, în ianuarie 2010, potrivit unui document al Ministerului Transporturilor.
CNADNR a încasat în total 13,5 milioane de lei de la posesorii de autoturisme, 5,42 milioane de lei de la microbuze cu masa până în 12 tone, 1,18 milioane lei de la şoferii autobuzelor cu masa mai mare de 12 tone şi cel mult trei axe şi 9,99 milioane de lei de la şoferii TIR-urilor cu masa peste 12 tone şi minim patru axe.
Cea mai mică sumă a fost strânsă de la motociclişti, respectiv 20.000 de lei.
Tariful de trecere al podului Feteşti-Cernavodă, situat pe Autosrada Soarelui, a fost introdus la începutul lunii august 2009. Intoducerea taxei a fost contestată de Uniunea Transportatorilor Rutieri Români şi de Federaţia Operatorilor Români de Transport Rutier, care cred că este încălcată legislaţia din UE. Transportatorii au cerut ca taxa să poată fi plătită cu un abonament semestrial sau anual.
CNADNR a introdus la sfârşitul lunii noiembrie a anului 2009 abonamente anuale cu 50 sau 100 de treceri pe podurile peste Dunăre de la Giurgeni-Vadul Oii şi Feteşti-Cernavodă, cu preţuri între 160 de lei şi 4.760 de lei, ţinând cont de tipul vehiculului.
Antena3.ro