Ministrul pentru relaţia cu Parlamentul, Mihai Voicu, a precizat că în urma privatizării, la Craiova se vor construi 300.000 de maşini şi de motoare pe an, se va dubla numărul de angajaţi, şi se vor crea 30.000 de noi locuri de muncă.
La nivel naţional se vor cheltui în economia românească aproximativ un miliard de euro.
Cu toate acestea, Comisia Europenă, care investighează posibilele ajutoare de stat date de Automobile Craiova în procesul de privatizare, nu a dat niciun răspuns României.
Preşedintele Comisiei de privatizare a Automobile Craiova, Sebastian Vlădescu, spune că autorităţile române sunt "optimiste" cu privire la răspunsul Comisiei Europene, astfel că trebuie să se ofere companiei Ford posibilitatea de a începe procedurile de preluare, din luna martie. "Viteza de realizare a investiţiei este o problemă vitală", spus Vlădescu.
Senatul este prima Cameră sesizată, forul decizional în cazul acestui act normativ fiind Camera Deputaţilor.
Guvernul a decis, săptămâna trecută, să ceară Senatului reluarea dezbaterilor la proiectul de lege privind privatizarea Automobile Craiova, discuţii suspendate din luna octombrie, după ce Comisia Europeană a lansat o investigaţie pentru posibile ajutoare de stat ilegale acordate grupului american Ford.
Comisia Europeană a lansat, în octombrie 2007, o investigaţie privind posibilele ajutoare de stat acordate Automobile Craiova în cadrul procesului de privatizare, uzina auto fiind preluată, în luna septembrie, de grupul american Ford.
Comisia a cerut României să suspende orice subvenţii ilegale până la finalizarea investigaţiei.
Antena3.ro